رفتن به بالا
[

سایت اطلاع رسانی شهرداری صالحیه

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
  • کد خبر : 2813
  • مشاهده : 270 بازدید
  • خبرها
  • چاپ خبر : پروژه باران شهرداری صالحیه در فجر ۹۹ با رونمایی از ۶ پروژه بزرگ عمرانی و زیربنایی
پروژه باران شهرداری صالحیه در فجر ۹۹ با رونمایی از ۶ پروژه بزرگ عمرانی و زیربنایی

آماده باش برای برپایی آیینی باشکوه از پروژه های قابل افتتاح در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی / شهر صالحیه فردا میزبان استاندار تهران است ✔️ برای مشروح این گزارش تحلیلی با ماهمراه باشید👇🏻 1️⃣ بازسازی اساسی ساختمان مرکزی شهرداری صالحیه ؛جبران خسارت آشوبگران آبان ۹۸ ، چهارده میلیارد تومان آب خورد 🔻 […]

آماده باش برای برپایی آیینی باشکوه از پروژه های قابل افتتاح در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی / شهر صالحیه فردا میزبان استاندار تهران است

✔️ برای مشروح این گزارش تحلیلی با ماهمراه باشید👇🏻

1️⃣ بازسازی اساسی ساختمان مرکزی شهرداری صالحیه ؛
جبران خسارت آشوبگران آبان ۹۸ ، چهارده میلیارد تومان آب خورد

🔻 پس از اتفاقات تلخ آبان ماه سال ۱۳۹۸ و آسیب جدی آشوبگران به ساختمان مرکزی شهرداری صالحیه ؛ هسته مدیریت این شهر دچار خسارات گسترده ای شد و طی چند روز پس از این رویداد هولناک کار بازسازی این مجموعه شروع شد .

🔻 ساختمان مرکزی شهرداری صالحیه با رفتار وحشیانه عده ای با جمیع تجهیزات اداری در آتش سوخت و آنچه از این بنایی که به زیباترین مجموعه مدیریت شهری در استان تهران شهرت داشت ،تنها سازه و دیوارهای جانبی آن باقی ماند .

🔻شهرداری صالحیه پس از نخاله برداری و پاکسازی ضایعات واقع در آن ، کار بازسازی این مجموعه را با رویکردی جدید آغاز کرد و با اعمال تغییراتی در طراحی و مصالح آن ، سعی کرد ضریب ایمنی ساختمان در مواقع حریق را بالاتر ببرد .

🔻ساختمان مدیریت شهری پس از چندماه تلاش مداوم از سوی معاونت فنی و عمرانی ، هم اکنون آماده بهره برداری و راه اندازی دوباره است و شرایط خدمات رسانی به شهروندان مورد عادی سازی قرار گرفت .

🔻در بررسی آسیب هایی که در یک شب توسط افراد نادان به بیت المال و آینده شهروندان زده شد ، ۱۴ میلیارد تومان برآورد شد که می توانست صرف زیرساخت های رفاهی و خدمات عمومی شود ولی با بلاهت عده ای آشوبگر مورد تضییع قرار گرفت .

2️⃣ فعالان قرآنی خانه دار شدند !

🔴 افتتاح اولین دارالقرآن شهرستان بهارستان در صالحیه ، همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

🔻به رغم حضور استعدادهای درخشان قرآنی در شهرستان بهارستان و مطالبه چندین ساله برای احداث دارالقرآن باهدف آموزش سازمان یافته و جذب جوانان علاقمند به این حوزه ؛ تاکنون اقدامی برای تحقق این مهم صورت نگرفته بود .

🔻شهرستان بهارستان که بعنوان کانون حماسه آفرینان ملی در حوزه قرآن و عترت است و بخش قابل توجهی از مدرسین قرآن کریم در مراکز مختلف موجود در شهرستان های همجوار را به خود اختصاص داده ؛ از محلی برای رشد برنامه ها و شکوفایی استعدادهای خود برخوردار نبودند .

🔻شهرداری صالحیه با پیگیری شورای اسلامی اولین دارالقرآن شهرستان بهارستان را در بهترین نقطه این شهر احداث نمود تا فعالان قرآنی در سرتاسر شهرستان بهارستان با دسترسی مناسب به این مکان مذهبی مراجعه و برای بالندگی قرآن کریم در منطقه شورحسینی (ع) تلاش کنند .

🔻این مجموعه با مساحتی بالغ بر ۴۰۰ متر مربع در محدوده خیابان امام علی و در مجاورت کمربندی هاشمی رفسنجانی قرار دارد و مراجعین خارج از شهر صالحیه می توانند از طریق بلوار سردار همدانی و جاده شهید سردار سلیمانی در کمترین زمان به این مرکز مراجعه نمایند .

3️⃣ رونمایی از اولین بوستان آموزش ترافیک جنوبغرب استان تهران

🔻احداث بوستان آموزش ترافیک از ایده های نو مدیریت شهری بود که بواسطه آن کودکان و سنین نوجوان این منطقه از همان ابتدا با اهمیت آموزش ترافیک و رانندگی آشنا می شوند تا با مرور قوانین و خطرات نادیده انگاشتن آن به کاهش سوانح جاده کمک کنند .

🔻این پروژه که پیشتر برای بهره برداری در هفته دولت سال ۹۹ آماده شده بود با توصیه مدیران استانی و شهرستانی مبنی بر ایجاد فضای اداری و احداث ساختمانی برای آموزش های همگانی ، اکنون برای دهه فجر آماده بهره برداری شده است تا بدون هیچ نقیصه ای در خدمت حوزه فرهنگ و ترافیک قرار بگیرد .

🔻اولین بوستان آموش ترافیک جنوب غرب استان تهران بالغ بر ۵۰۰۰ مترمربع مساحت دارد و با قرار گیری در موقعیتی مناسب واقع در انتهای خیابان ولیعصر (عج) به شهروندان این شهر و نواحی مختلف خدمات فرهنگی ارائه خواهد کرد .

🔻آنطور که از گزارش های رسمی برداشت می شود ، وضعیت حوادث جاده‌ای کشور باعث شده است تا بانک جهانی در بررسی و مطالعات خود، وضعیت حوادث جاده‌ای ما را بحرانی اعلام کند. براین اساس ایران با داشتن 18 هزار فوتی در حوادث جاده ای در سال به لحاظ آماری یکی از بالاترین تلفات جاده‌ای در جهان را داراست که از مهم ترین دلایل آن می‌توان به عوامل انسانی از جمله بی توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی اشاره کرد که این مهم نوعا نیازمند برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت در زمینه تعمیق فرهنگ راهنمایی و رانندگی بویژه از سنین پایین است .

4️⃣ رونمایی از اولین گلخانه شهر صالحیه با ۵۰۰۰ مترمربع مساحت

🔴 خودکفایی مدیریت شهری در تامین گل و گیاه برای نگهداری از فضاهای سبز

🔻پروژه مهم گلخانه شهر صالحیه پس از سالها بلاتکلیفی در دوره جدید مدیریت شهری با پیشرفت محسوسی به کار خود ادامه داد و براساس اولویت بندی های پیش بینی شده برای افتتاح در چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی آماده شد .

🔻این پروژه که ۵۰۰۰ مترمربع مساحت دارد بعنوان اولین گلخانه شهر صالحیه افتتاح می شود و دارای چندین سالن مجزا برای پرورش گل و گیاه در انواع گونه های گیاهی است که مدیریت شهری را در نگهداری از فضاهای سبز و تفرجگاهی خودکفا می نماید .

🔻آنچه که از تاکیدات شهردار صالحیه در پیگیری و نظارت مستمر در اجرای گلخانه شهر صالحیه بنظر می رسد ، تکنولوژی های روزی برای پرورش گیاهان در این مجموعه بکارگیری خواهد شد تا نیازهای مدیریت شهری به گل و گیاه بدون هیچ قید و شرطی فراهم گردد .

🔻این پروژه دورنمای خوبی را هم برای مدیریت شهری در حوزه درآمد پایدار متصور است و با کاهش هزینه های تامین گل و گیاه در نگهداری از عرصه های تفرجگاهی از یکسو و عرضه گونه های مختلف گیاهی و تزئینی به شهروندان ؛ شهرداری صالحیه را با درآمد خوبی مواجه خواهد کرد .

5️⃣ افتتاح مدرن ترین مجموعه ورزش های آبی استان تهران

🔻اولین استخر چندمنظوره شهر صالحیه در پاسخ به مطالبات ورزشکاران این شهر از سوی شهرداری و شورای اسلامی به بهره برداری رسید

🔻شهر صالحیه با ۱۵ سال قدمت و پیشینه شهر نشینی ، از یک مجموعه ورزش های آبی محروم بود و به رغم وعده های متعدد نهادهای متولی امر ورزش ؛ شهروندان و علاقمندان به تفریحات آبی از وجود زیرساخت های از این دست محروم بودند .

🔻با پیگیری رئیس و اعضای شورای اسلامی ، زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع در خیابان امام علی (ع) واقع در جنب ایستگاه شماره دو آتش نشانی ؛ به بخش خصوصی واگذار شد تا کار احداث اولین مجموعه ورزش های آبی در این شهر کلید بخورد .

🔻استخر چندمنظوره شهر صالحیه با معماری مدرن و طراحی فصاهایی که بتواند نیازهای روز شهروندان را پاسخ بدهد ، هم اکنون آماده افتتاح و بهره برداری است تا یکی از مطالبات دیرینه طیف های مختلف ساکن در این شهر و بویژه جوانان و علاقمندان به ورزش را تحقق دهد . این پروژه بعنوان مدرن ترین مجموعه ورزش های آبی در حوزه کلانشهر تهران است با پیش بینی فضای اختصاصی برای بازی کودکان ، پذیرایی و ورزش های آبی ، در ابعاد مختلف به شهروندان خدمات رسانی نماید .

🔻فاز اول این پروژه در ایام الله دهه فجر سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید و ادامه آن نیز در هفته دولت سال آتی خدمات ارزنده ای را برای شهروندان تقدیم می نماید .

6️⃣ یک تیر و چند نشان ! / بهره برداری از پروژه مواصلاتی وصال برای رفع همزمان چند مشکل ترافیکی دیرینه

🔻در دوره چهارم و پنجم شورای اسلامی بیش از ۱۶ کیلومتر مسیر دسترسی احداث و به بهره برداری رسیده است که هرکدام را می توان بعنوان رافع اساسی ترین چالش های پیش روی توسعه شهر صالحیه قلمداد کرد .

🔻پس از پروژه اتصال شهر صالحیه به واوان که اکنون با ۹۵ درصد پیشرفت بدلیل برخی بهانه های نخ نما از سوی مسئولین اسلامشهری مسکوت مانده و کمربندی آیت الله هاشمی رفسنجانی که انتهای سی متری ولیعصر (عج) را به میدان شهید رجایی واقع در بلوار شهید سردار سلیمانی متصل و شهروندان را از آن به جاده ترانزیتی تهران – ساوه در کمترین زمان متصل می نماید و یا بازسازی و تعریض جاده موسوم به امامزاده باقر (ع) ؛ پروژه مواصلاتی وصال از مسیرهای راهبردی و استراتژیک است که روبان آن در ایام الله دهه فجر ۹۹ قیچی می خورد .

🔻مسیر وصال که ۲۵۰۰ متر طول دارد صرف نظر از اینکه خیابان سی متری ولیعصر (عج) از ناحیه میدان شهید بهشتی را به کمربندی آیت الله هاشمی رفسنجانی متصل می کند ، در ادامه مسیر باعث بازگشایی خیابان های نسیم و صبا موسوم به پانزده متری اول و دوم خواهد شد و به بیش از یک دهه مطالبه سالکنین این منطقه پایان می دهد . اثرات این پروژه مهم به همین جا ختم نمی شود و تداوم خیابان نسیم تا انتهای خیابان ولیعصر (عج) از دیگر نتایج احداث پروژه وصال است که بعنوان مسیر اصلی اراضی فاز چهارم تعاونی مسکن نقش آفرینی خواهد کرد .

🔻آنطور که از اهمیت پروژه وصال بنظر می رسد ، شهرداری صالحیه با احداث آن چند مشکل بزرگ ترافیکی را نشانه گرفته و با تکمیل مجموعا ۵۰۰۰ متر مسیر ، برای حل چالش های دسترسی در انتهای خیابان ولیعصر (عج) تلاش کرده است .

اخبار مرتبط