صالحیه دیروز / باورتان می شود در گذشته این مسیر پرمخاطره یکی از پرترددترین راههای مواصلاتی صالحیه به شهرهای همجوار از جمله گلستان و قلعه میر و اتوبان قم بوده است؟؟؟
? به گزارش روابط عمومی شهرداری صالحیه، موقعیت جغرافیایی شهر صالحیه در یک دهه گذشته کاملا روشن است .
تا پیش از سال ۹۲، این محدوده در بن بست انتهای کوی گلستان قرار داشت و برای دسترسی به محورهای سطح یک، شهروندان ناگزیر به تحمل خیابان های کم عرض، ریزدانه و پرتراکم امام علی(ع) و شهیدان غلامی و بختیاری بودند.
?پیشتر این مسیرها به جاده ای موسوم به امامزاده باقر (ع) منتهی میگشت که از کمترین اصول و ملاحطات فنی برخوردار نبود و به استناد گزارش اداره پزشکی قانونی سالانه آمارهای اسف باری از جرح و تصادفات جاده ای به دست می رسید.
از سوی دیگر خیابان اصلی کوی گلستان در ساعات انتهای روز و دقیقا در پیک ترافیک،زمان مسافرت و تردد به چند برابر بطور متغیر افزایش می یافت .
و تمام اینها سند روشنی از رنجمردم در حوزه دسترسی، مانعی بزرگ برای توسعه شهر و دست آخر بن بست و انزوای جغرافیایی بود .
- احداث جاده امامزاده باقر (ع) بطول ۲۲۰۰ متر و جانمایی ۳ میدان بمنظور تنزیل بار ترافیکی
- توسعه خیابان امام علی (ع) و جانمائی میدان ولایت
- توسعه خیابان سی متری ولیعصر (عج) و اجرای میدان شهید بهشتی در انتهای این مسیر
- کمربندی صالحیه - واوان بطول ۲ کیلومتر و احداث دو پل بر روی برستر رودخانه های سیاه آب و سالور بطول بیش از ۱۰۰ متر
- تخریب، نوسازی و تعریض خیابان شهید نقاوت دربیش از 300 توافق و ساماندهی اساسی در ۲۵ هزار متر مربع با اجرای میدان شهید توانایی پور در انتهای این محور
و چندین اتفاق عمرانی مطلوب در حوزه بازآفرینی و توسعه مسیرهای مواصلاتی از اقدامات مدیریت شهری در توسعه شبکه دسترسی صالحیه بود که بستر تحول این شهر و تعدیل ناکارامدی های دسترسی را فراهم آورده است.