رفتن به بالا
[

سایت اطلاع رسانی شهرداری صالحیه

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 8 May
  • سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
  • کد خبر : 819
  • مشاهده : 1792 بازدید
  • خبرها
  • چاپ خبر : آگاهی مند: تاریکی معابر به‌دلیل کوتاهی شهرداری نیست/ تأمین روشنایی معابر بر عهده اداره برق منطقه ای است
آگاهی مند: تاریکی معابر به‌دلیل کوتاهی شهرداری نیست/ تأمین روشنایی معابر بر عهده اداره برق منطقه ای است

شهردار صالحیه در خصوص نارسایی موجود در نور شبانه معابر شهری گفت: برخی گمان می‌کنند که تاریکی معابر به‌دلیل کوتاهی شهرداری در انجام وظایفش است در حالی‌که براساس قانون تأمین روشنایی معابر بر عهده وزارت نیرو و اداره برق منطقه‌ای است. 🔸به گزارش روابط عمومی شهرداری صالحیه، محمد آگاهی مند در تذکری درباره لزوم توجه […]

شهردار صالحیه در خصوص نارسایی موجود در نور شبانه معابر شهری گفت: برخی گمان می‌کنند که تاریکی معابر به‌دلیل کوتاهی شهرداری در انجام وظایفش است در حالی‌که براساس قانون تأمین روشنایی معابر بر عهده وزارت نیرو و اداره برق منطقه‌ای است.

🔸به گزارش روابط عمومی شهرداری صالحیه، محمد آگاهی مند در تذکری درباره لزوم توجه به تأمین روشنایی معابر در شب عنوان کرد: خاموشی، چهره شب شهرمان را به هم ریخته و شهر را برای حیات و زیست شبانه به خصوص برای افراد پیاده‌ نامناسب کرده است.

🔸وی با بیان این‌که متأسفانه مدتی است روشنایی معابر و خیابان‌های اصلی، کوچه‌ها، مسیرهای پیاده و حتی شریان های پرتردد و اصلی شهر به شدت کاهش پیدا کرده است، گفت: عدم تامین روشنائی معابر شهری زمینه ساز حوادث ترافیکی، فراهم شدن بستر مناسب برای بزهکاری و بدل ساختن معابر امن شهر به فضای بی دفاع شهری و کاهش احساس امنیت شهروندان است، موضوعی که نه تنها چهره شهر را تاریک می‌کند بلکه بر تصویر و تصور شهروندان از صالحیه تأثیر می‌گذارد.

🔸وی تصریح کرد: بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۱ قانون سازمان برق ایران (مصوب ۱۳۴۶ ) و آئین نامه نحوه تأمین و تعیین هزینه روشنایی معابر و جابجائی تأسیسات آب و برق (مصوب ۱۳۶۴ هیئت وزیران) هزینه روشنایی معابر توسط شرکت‌های برق منطقه‌ای رأساً از محل عوارض مقرر بر مصرف برق تأمین و برداشت می‌شود.

🔸آگاهی مند اذعان کرد: وظیفه‌ای که عدم اجرای آن توسط اداره برق منطقه ای، موجب شده برخی گمان کنند شهرداری صالحیه در انجام وظایف خود کوتاهی می‌کند، حال آن‌که تأمین روشنایی معابر و پرداخت هزینه‌های آن بر اساس نص صریح قانون بر عهده وزارت نیرو و شرکت‌های برق منطقه‌ای است.

🔸وی در پایان گفت: انتظار داریم در همکاری با شهرداری بیش از پیش به مسأله تأمین روشنائی معابر شهر و ارتقاء ایمنی و امنیت شهروندان عزیز از این طریق توجه شود.

آگاهی مند: تاریکی معابر به‌دلیل کوتاهی شهرداری نیست/ تأمین روشنایی معابر بر عهده اداره برق منطقه ای است

اخبار مرتبط