رفتن به بالا
[

سایت اطلاع رسانی شهرداری صالحیه

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۴ ربيع أول ۱۴۴۶
  • 2024 Wednesday 18 September
  • یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
  • کد خبر : 19751
  • مشاهده : 28 بازدید
  • خبرها
  • چاپ خبر : پیام تسلیت شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر صالحیه به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری اباعبداله الحسین(ع)

«بسم الله الرحمن الرحیم» السلام علیک یا اباعبداله.. ✍️ روزها ورق می‌خورند و فصلها به حرمت روزگار نو جابجا می‌شوند، این است حکایت تغییر ساعات و تحویل سال‌ها؛ چون تحول شاخصه «نو شدن» و دگرگونی احوال است . اینکه تقویم به شمسی متمایل باشد یا میلادی و یا اینکه قمری را ورق بزنید فرقی نمی‌کند […]

«بسم الله الرحمن الرحیم»

السلام علیک یا اباعبداله..

✍️ روزها ورق می‌خورند و فصلها به حرمت روزگار نو جابجا می‌شوند، این است حکایت تغییر ساعات و تحویل سال‌ها؛ چون تحول شاخصه «نو شدن» و دگرگونی احوال است .

اینکه تقویم به شمسی متمایل باشد یا میلادی و یا اینکه قمری را ورق بزنید فرقی نمی‌کند اما تحویل تقویمی که برگ برگ تحولش، نام«حسین» و واقعه «کربلا» را فریاد می‌زند، حال دیگری دارد.
آری، «قمری» تحویل می‌شود تا دل‌های جا مانده را بار دیگر به غافله کربلا پیوند بزند و عاشورا را در تحویل قلب‌های عاشقان به سالار نینوا، به تصویر بکشد.
«قمری» تحویل می‌شود تا عظمت قمر بنی هاشم، قلب عاشقانش را هدف بگیرد و وجودشان را ازین عظمت، به عزت برساند.
تقویمی که آغازش روزشمار واقعه کربلا باشد و نام اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام را در کوچه و بازار به پرچم بکشاند، تقویم حسین است و روزشمار تقویم حسین است و روزشمار کربلایی.
از همین روست که محرم میعادگاه تحویل دل زائران است به بین‌الحرمین و وعده‌گاه رسیدن به غافله پر از تکرار کاروان حسین علیه السلام و اهل‌بیت کربلایی اش…
به واقع سال قمری که نو می‌شود، محرم می‌آید تا عهدی دوباره با دل عاشقان کربلا ببندد و تجدید پیمانی با جاماندگان قافله حسین‌بن‌علی (ع) کند از همین روست که سال قمری تحویل دادن دل عشاق به ساحت سید و سالار شهیدان است.
و چه زیباست سالی که ابتدایش بیعت با حسین علیه‌السلام باشد و روزشماری واقعه کربلایش؛ کربلایی که تداعی‌گر مظلومیت اباعبدالله (ع) است و قصه آزادگی در راه حق.

آغاز سال قمری تلنگر آشکاری برای بیداری دلهای غبار گرفته است تا با زدودن غبار غفلت از قلب‌های حسینی، راه عاشورا و رسیدن به کربلا را در دل عشاق بگشاید .

آغاز سال نو قمری و ماه محرم حسینی پر از نگاه کریمانه اباعبدالله الحسین علیه السلام باد.

اخبار مرتبط