رفتن به بالا
[

سایت اطلاع رسانی شهرداری صالحیه

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۶ ربيع أول ۱۴۴۶
  • 2024 Friday 20 September
  • چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴
  • کد خبر : 21376
  • مشاهده : 1 بازدید
  • خبرها
  • چاپ خبر :

بازتاب نوسازی بافتهای فرسوده شهر صالحیه و موفقیت محمد آگاهی مند شهردار صالحیه در زمینه نوسازی مسکن 🔷شهرداری صالحیه با ارائه بسته‌های تشویقی و تخفیف‌های قابل توجه، موفق به ترغیب ۸۰ درصد از سازندگان و سرمایه‌گذاران برای ورود به بافت فرسوده شده است. این اقدامات، تحت مدیریت مهندس محمد آگاهی مند، شهردار این شهر به […]

بازتاب نوسازی بافتهای فرسوده شهر صالحیه و موفقیت محمد آگاهی مند شهردار صالحیه در زمینه نوسازی مسکن

🔷شهرداری صالحیه با ارائه بسته‌های تشویقی و تخفیف‌های قابل توجه، موفق به ترغیب ۸۰ درصد از سازندگان و سرمایه‌گذاران برای ورود به بافت فرسوده شده است. این اقدامات، تحت مدیریت مهندس محمد آگاهی مند، شهردار این شهر به بازآفرینی و نوسازی ساخت‌وسازها در این منطقه منجر شده و صالحیه را به رتبه دوم کشور در این زمینه رسانده است.

بررسی دلیل موفقیت ملی محمد آگاهی مند شهردار صالحیه در نوسازی مسکن:

چگونه ۸۰ درصد از سازندگان و سرمایه گذاران برای ورود در بافت فرسوده و ناپایدار ترغیب شدند؟

شهر صالحیه با پیش بینی بسته های تشویقی بومی زمینه ای را فراهم کرده تا سرمایه گذاران با ۷۰ درصد تخفیف پروانه ساختمانی و دریافت یک طبقه تراکم تشویقی بصورت مستمر برای نوسازی بافت های فرسوده و ناپایدار این شهر به طور شبانه روزی جهاد کنند.

به گزارش نشریه سرو تهران، شهر صالحیه دارای ۲۰۰ هکتار بافت ساخته شده است که ۲۳ هکتار آن فرسوده و اکنون به دلیل حمایت های ویژه شهردار جوان و باانگیزه خود و شورای اسلامی از ذینفعان، تمام معابر و کوچه ها محل مشارکت مردم با سرمایه گذاران این حوزه شده تا هرچه زودتر خانه های قدیمی، کوچک و فرسوده جایگزین واحدهای ساختمانی بزرگ، نوساز و استاندارد شوند.

شهر صالحیه طی سال های اخیر به چنان توفیقی در این حوزه دست یافته است که به گواه شرکت بازآفرینی شهری ایران توانسته پس از پایتخت رتبه دوم در سطح کشور را دست پیدا کند و شانه به شانه شهرهای بزرگ و میانی پیش رود. این نتیجه مرهون تجمیع ۲۰۰۰ پلاک ریزدانه است که از طریق صدور ۸۰۰ پروانه ساختمانی حاصل و در سامانه ستاد بازآفرینی کشور نیز بارگذاری شده است.

در این میان این سوال پیش می آید که چگونه سازندگان و سرمایه گذاران برای ورود در بافت های فرسوده صالحیه ترغیب شدند؟ و عملکرد کارشناسان بازآفرینی در این باره چگونه بوده است؟ موضوعی که مهندس آگاهی مند بر آن تاکید می کند و می گوید؛ در صالحیه نزدیک به ۷۰ درصد بافت فرسوده داریم. مصمم شدیم تا در سایه یک اقدام جهادی یک طرح بومی را با مصوبه شورای اسلامی به اجرا رسانیم، در این طرح بومی ۷۰ درصد تخفیف ساختمانی استاندارد می دهیم و یک طبقه هم به عنوان تشویقی به این شهروندان تعلق می گیرد. خوشبختانه این بسته تشویقی موجب رغبت شهروندان شده است تا ساختمان ها تجمیع و نوسازی شوند. ساختمان ها با مقاومت بالا و داشتن پارکینگ به صورت استاندارد دنبال می شود. خوشبختانه این طرح مورد استقبال شهروندان واقع شده نزدیک به ۲ هزار پلاک (۱۸۰۰) تجمیع شده است. این اقدام در سایه تلاش دوستان و همکاران ما در انجام وظایف محوله بوده است که به نحو احسن این کار را همچنان دنبال می کنند.

 

اخبار مرتبط