رفتن به بالا
[

سایت اطلاع رسانی شهرداری صالحیه

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۳ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 21 May
  • چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
  • کد خبر : 17119
  • مشاهده : 114 بازدید
  • تیتر روز » خبرها
  • چاپ خبر : دلیل جذابیت ساخت و ساز در محلات فرسوده صالحیه چیست؟

تجمیع بی نظیر ۱۰۰۰ پلاک ریزدانه طی یکسال اخیر با چه سیاست هایی تحقق پیدا کرده است؟ شهردار صالحیه در این خصوص پاسخ داد؛۲ میلیارد تومان تخفیف صدور پروانه های ساختمانی در محلات فرسوده شهر صالحیه طی سالهای اخیر تحقق پیدا کرده است برای تجمیع پلاک های ریزدانه و قدیمی با قدمت بالای ۱۸ سال،بسته […]

تجمیع بی نظیر ۱۰۰۰ پلاک ریزدانه طی یکسال اخیر با چه سیاست هایی تحقق پیدا کرده است؟

شهردار صالحیه در این خصوص پاسخ داد؛
۲ میلیارد تومان تخفیف صدور پروانه های ساختمانی در محلات فرسوده شهر صالحیه طی سالهای اخیر تحقق پیدا کرده است

برای تجمیع پلاک های ریزدانه و قدیمی با قدمت بالای ۱۸ سال،بسته های جاذب تشویقی نظیر تخفیف تا ۶۰ درصد برای صدور پروانه منظور و ارائه کرده ایم

این روزها ساخت و ساز در مناطق فرسوده شهر صالحیه با هدف افزایش تاب آوری شهری و جلوگیری از بروز مخاطرات طبیعی رشد قابل توجهی به خود گرفته و سوالی که شهروندان از طُرُق مختلف از مدیریت شهری می پرسند آن است که چطور سازندگان برای ورود به ساخت و ساز در مناطق پرخطر با چالش های گوناگون از جمله ناپایداری بناها توجیه شده اند ؟

بدون تردید برای سرمایه گذاران مسکن نیز راحت تر است که بجای ساخت و ساز در نواحی ناپایدار که احتمال ریزش ساختمان ها بدلیل مصالح خشتی،گلی و سازه های فرسوده حین گودبرداری فراوان است به فعالیت خود در حومه شهر و اراضی بایر بپردازند .

اما چه اتفاقی رقم خورده و کدام سیاست ها موجب شده تا سازندگان همه این مخاطرات را به جان بخرند و در مناطق قدیمی با فشار فرسودگی بالا بویژه در محله های شهید نقاوت،بختیاری و حصارچوپان به امر ساخت و ساز مبادرت کنند؟ پاسخ آن نزد محمد آگاهی مند شهردار صالحیه است .

آگاهی مند با بیان اینکه بسته های جذابی برای مداخله در بافت فرسوده در نظر گرفتیم که همزمان با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی از ضرورت های آن در میان مردم موجب مشارکت گسترده شهروندان شده است گفت؛
برای تجمیع پلاک های ریزدانه تا ۶۰ درصد تخفیف در پرداخت هزینه های صدور پروانه در نظر گرفته ایم که موجب شده است رقابت خوبی در تخریب پلاک های فرسوده صورت بگیرد .

شهردار صالحیه تجمیع ۱۰۰۰ پلاک ریزدانه در یکسال اخیر را یک دستاورد بزرگی توصیف کرد وه با غوغاسالاری ها خدشه ای به آن وارد نخواهد شد افزود :
تاکنون بیش از ۲ میلیارد تومان تخفیف در صدور پروانه های ساختمانی را داشته ایم که نشان از هرینه های پنهان و ثانویه سرشار مدیریت شهری کنار اقدامات محرک دیگری که در دستور کار است به اجرای بازآفرینی و نیل به این آمارهای درخشان کمک نموده است .

اخبار مرتبط